شرکت یوبوت دال فرم(مجموعه سهام داران با حضور آقای سید علیرضا میرخانی و مهندس مظفری)

فعالیت خود را در سال 1387 (2008) با نام پل بن آب آغاز نمودند. و از همان سالهای اولیه با گرفتن تاییدیه از سازمان تحقیقات و مسکن فعالیت خود را در صنعت ساختمان با مسکن مهر قم شروع کرد و موجب توسعه فنی سیستم سقف یوبوت در ایران گردید. همکاری با به دلیل شرایط تحریم و نوسان نرخ ارز ادامه پیدا ننمود ولی دانش فنی انتقال یافته به همراه توسعه داخلی و بومی سازی یوبوت موجب شد که مسیر استفاده از این تکنولوژی در ایران همچنان ادامه داشته باشد. در حال حاضر شرکت مهندسی دال فرم به عنوان اولین شرکت ارائه دهنده یوبوت در ایران, و نیز تنها شرکت دارای دانش فنی کامل و متعهد در نظارت با رزومه هزاران متر مربع اجرایی دال مجوف سبک خدمات خود را به مهندسان، شرکت های مشاور و کارفرمایان محترم و دانشجویان و دانش پژوهان عزیز این مرز و بوم ارائه می نماید .

توضیحات سقف دوپوش یوبوت

شرکت دال فرم یا دال فرم ایران (dalform) فعالیت خویش را در زمینه دال مجوف سبک یوبوت و یا دال مجوف یوبوت که جزو تکنولوژی نوین و سیستم های نوین در صنعت ساختمان می باشد. این فناوری نوین ساختمانی تاییدیه فنی یوبوت را در سال 1387 از تاییدیه مرکز تحقیقات و مسکن تحت عنوان شرکت پل بن آب و یا پل بناب در زمینه سقف یوبوت و تولید و فروش یوبوت اخذ نمود، از همان سالها تولید یوبوت آغاز گردید این سیستم سازه ای یک نوع سقف نوین سازه ای از انواع سقف بتنی برای اسکلت بتنی می باشد که ثبت صنعتی آن برای شرکت دال فرم بنام سید علیرضا میرخانی به عنوان سیستم نوین سقف سبک می باشد. که مرکز تحقیقات و مسکن و همچنین وزارت مسکن و شهر سازی در مبحث 5 آیین نامه نظام مهندسی این سقف به عنوان فناوری نوین ساختمان با نام سقف مجوف بتن مسلح با استفاده از بلوک تو خالی ماندگار یوبوت از جنس پلی پروپلین با روش محاسبات یوبوت و توجه خیز منفی و توجه به دهانه بلند دارد ارتعاش سقف بصورت سازه ای سیستم قاب ساده با دیوار برشی و یا سیستم ستون دال دیافراگم صلب سقف بصورت یک دیافراگم طراحی وبرش تکیه گاهی وخیز بلند مدت طراحی دال می گردد. یکی از تاییدیه های فنی سقف یوبوت از شهرداری تهران به عنوان سیستم مورد تایید شهرداری تهران می باشد و از آنجا یی که این مجموعه اولین تولید کننده یوبوت در ایران و اولین شرکت یوبوت می باشد شاید بتوان عنوان بهترین شرکت یوبوت را با توجه به رعایت مهندسی ارزش و همکاری پروژه ای با دکتر میر قادری و آقای مهندس طاحونی داشت و همچنین مجموعه توجه خواصی با امر پژوهش و دانشجویان عمران – دانشجویان معماری و امر تحقیق و پژوهش دانشجویی دارد و تمایل به برگزاری سمینار عمرانی _ به کمک دکتران عمران و فوق لیسانس عمران سازه در دانشگاه های معتبر مهندسی ایران جهت دادن کنفرانس علمی ساختمان دارد حتی تکنسین های ساختمانی می توانند شرکت کنند.

یوبوت چیست؟

این دال را می توان به جهت سبک کردن سقف بتنی و عکس العمل دو طرفه و دال دو طرفه بودنش یک دال تخت نام برد که در سبک سازی ساختمان و سبک سازی سقف نقش دارد و می توان به عنوان سقف ارزان و یا ارزانترین سقف دال نام بود .در دهانه های بلند وبدون محدودیت دهانه قابل رقابت با همه سقف ها و تولید یوبوت ارزان در ایران به جهت تولید ملی یکی دیگر از افتخارات یوبوت بتن می باشد اجرای سقف یا اجرای سقف دال و یا اجرای سقف یوبوت - اجرای سقف کوبیاکس cobiax - اجرای سقف بابل دک – اجرای سقف نوبن – اجرای سقف هالوکور hollowcore اجرای سقف وافل اسلب waffleslab اجرای سقف دال دوطرفه doubletee و یا اجرای سقف پیش تنیده از شرکت های آبراک Abrak - آرمه دک Armedec- دال گستران Dal gostaran ویا ایران یوبوت – بیستون – سقف کامپوزیت سقف پیش تنیده – بهسازان – کرومیت – سقف سیاک یا یوبوت ایران U-boot Iran همه در عین سادگی نیاز به نظارت عالیه قوی دارند تا سازه نهایی رضایت بخش باشد . برای رعایت استاندارد ساختمانی باید از معماران متبحر و نقشه معماری قوی (بهترین معماری ) استفاده نمود. این سقف ها در عین اینکه بدون محدودیت دهانه هستند و دهانه بلند را ساپورت می کنند و به خلاف تیرچه فوم و تیرچه بلوک نیاز به یونولیت سقفی و تیرچه و.... ندارد و سقف مقاومی می باشند ولی نکات اجرایی باید رعایت شود وفروش یوبوت و نظارت نقش مهمی را داراست.حتی سقف پیش ساخته نیز در این تکنولوژی موجود می باشد و دراحجام یوبوت به این امر کمک می کند با توجه به ساخت و ساز زیاد در چند سال اخیر و نیاز به پارکینگ بیشتر و حذف تیر و آویز و عدم اجرای خرپا به دلیل ارزان تر بودن و اجرای استاندارد معماری شهری دو سیستم یوبوت و سقف مجوف بتن مسلح با استفاده از بلوک تو خالی کروی ماندگار و یا سقف مجوف پیش ساخته را می توان با وافل اسلب دریک رنج دانست و مقایسه کوبیاکس و یوبوت که یوبوت بهتر است یا کوبیاکس با بهترین دال مجوف و ارزانترین دال مجوف کدام است را در یوبوت پیدا کرد که در هر پروژه تعریف فنی آن و توجیهه اقتصادی ساختمان building – structure و یا برج tower برای یوبوت بتن و هر مهندس سازه engineering ویا سیویل civil یا تکنسین technician متفاوت می باشد. دال فرم گروه(dalformgroup) پیمانکاری اسکلت بتنی و یا پیمانکاری یوبوت را نیز به عهده می گیرد.