اینستاگرام شرکت دال فرم

09127219651-شرکت دال فرم اولین شرکت سیستم سقف یوبوت

لوگوی شرکت دال فرم مبحث 5 مقررات ساختمان
لوگوی شرکت دال فرم لوگوی وزارت راه و شهرسازی

برآوردها و محاسبات اجرای سقف یوبوت

برآورد و محاسبات یوبوت

برآورد فوق بر اساس شرایط خاک نرمال تهیه گردیده و لذا بسته به شرایط خاک پروژه ممکن است مشخصات فونداسیون و به تبع آن مقادیر کلی مصرفی مصالح تغییر یابد. - با عنایت به آنکه بر اساس استانداردهای مقررات ملی ساختمان ایران می بایست دیوار برشی جهت کنترل نیروی زلزله در ساختمان های گروه دال تخت تعبیه گردد، لذا مقادیر مصالح فوق با فرض کفایت دیوار برشی و جانمائی مناسب آن در هر دو جهت طولی و عرضی ساختمان برآورد گردیده است. - جدول فوق با فرض ساختمان های روی سطح زمین تهیه گردیده و چنانچه در ساختمانی بدلیل حضور طبقات منفی نیاز به دیوار حایل بتنی باشد، هزینه مصالح آن می باست جداگانه محاسبه گردد. - میزان میلگرد مصرفی بر مبنای کیلوگرم بر متر مربع زیربنا و بتن مصرفی متر مکعب بر متر مربع زیربنا می باشد..

سبک سازی ساختمان امروزه در صنعت ساختمان سازی اهمیت بالایی دارد به دلیل اینکه هرچه سازه سبک‌تر باشد در برابر حوادثی مانند زلزله رفتار مناسب‌تری از خود نشان می‌دهد. یکی از اجزای ساختمان که وزن زیادی از آن را به خود اختصاص می‌دهد سقف‌ها هستند. یک از مهمترین روش برای سبک سازی را در ادامه با هم بررسی می کنیم، با ما همراه باشید:

یوبوت چیست؟

یوبوت یکی از بهترین روش‌های سبک سازی ساختمان در اجرای سقف سازه‌ها است. همان طور که می دانید سقف یوبوت از دو لایه‌ی بتنی مسلح در بالا و پایین دال تشکیل شده و فاصله‌ی بین این دولایه با این قالب‌ها که یوبوت نام دارد، پر می‌شود. این اجرام همانند بلوک‌های سفالی یا پلی‌استایرنی، دارای شکلی مکعبی اما تو خالی هستند. شما می‌توانید جهت خرید و استعلام قیمت آنلاین یوبوت به دالفرم مراجعه کنید.

ویژگی‌های یوبوت

• اجرای یوبوت نیاز به نیروی حرفه‌ای و متخصص ندارد
• بازیافت‌پذیر

مهمترین مزایای کاربرد یوبوت

• امکان حذف تیر بین ستون‌ها یا استفاده از تیرهای پنهان
• توزیع متقارن نیروها در نقاط مختلف دال سقف
• ایمنی بالا در برابر آتش سوزی
• کاهش تعداد، ابعاد و تنوع ستون‌ها
• کارایی بهتر سقف از لحاظ عایق بندی صوتی

روش اجرای سریع سقف‌های یوبوت

نحوه اجرای سقف‌ها توسط یوبوت، بدین گونه است که ابتدا پایه‌ها و قالب بندی را در زیر دال‌ها نصب می کنند. سپس شبکه‌ای از میلگردها در پایین دال قرار می گیرد و پس از گذاشتن قطعات یوبوت، سبکه‌ی دیگری از میلگردها بالای دال اجرا می شود. پس از این مراحل، بتن ریزی لایه‌ی اولیه را آغاز می‌کنند و پس از بتن‌ریزی نهایی قالب‌ یوبوت را جدا می‌کنند. شما می‌توانید جهت خرید و استعلام قیمت آنلاین یوبوت به دالفرم مراجعه کنید..

سیستم سقف یوبوت

از گروه سیستمهای دال ستونی می باشد. به نحوی که دال تخت بتنی بدون نیاز به تیر مستقیماً بر روی ستونها و دیوارهای برشی استقرار می یابد. نحوه محاسبه عدد تمام شده سازه یوبوت : هزینه تمام شده ساختمان در بخش اجرای سازه (شامل فونداسیون، ستون، دیوار برشی و سقف) عبارت است از مجموع هزینه های زیر در متر مربع زیربنا:

۱. میلگرد مصرفی:

میزان مقادیر میلگرد مصرفی بسته به نوع کاربری، تعداد طبقات، فواصل ستونها از جدول پیوست قابل استخراج می باشد.

۲. بتن مصرفی:

میزان بتن مصرفی بسته به نوع کاربری، تعداد طبقات و فواصل ستونها از جدول پیوست قابل استخراج می باشد.

۳. خدمات و پشتیبانی دال فرم

هزینه خدمات و پشتیبانی یوبوت شامل دو بخش به شرح زیر می باشد: خدمات مهندسی شامل طراحی، محاسبات و تولید نقشه های سازه بر اساس سیستم یوبوت، آموزش گروه مجری سقف، حق امتیاز استفاده از تکنولوژی در پروژه و نظارت بر مراحل اجرای سقف. تولید و تحویل احجام یوبوت مورد نیاز پروژه

۴. دستمزد و اجراء:

کارفرما لازم است که برای اجرا سازه پیمانکار مورد تائید خود را انتخاب نماید. بدیهی است حق الزحمه پیمانکار بر اساس شرایط منطقه و قیمت های متداول روز تعیین می شود.

برآورد و محاسبات یوبوت